woensdag 17 juni 2009

Recept met kruiden/wilde groente uit de natuur

Afgelopen zondag hebben we heerlijk gewandeld onder leiding van Mona. Echt geweldig om te horen wat je met dingen als brandnetels of zevenblad kan doen. Eerst heb ik er jaren over gedaan om het zevenblad uit mijn tuin weg te krijgen en nu blijkt het erg lekker te zijn.

Look zonder Look

Ook heb ik een nieuw plantje ontdekt, look zonder look. Echt heerlijk. En wat blijkt, ik fiets vanmiddag door mijn steeg (ik als autojunkie pak veel te weinig de fiets, maar vanmiddag was het zo lekker weer dat ik op de fiets mijn boodschappen heb gedaan) en daar zie ik opeens vanuit mijn ooghoek, Look zonder Look. Het groeit gewoon tussen de tegels in mijn eigen steeg!

Na de wandeling hebben we een lunch gemaakt met de kruiden en wilde groente. Een van de dingen die we gemaakt hebben is een salade, een groene salade. Ik wil graag het recept met jullie delen:

Recept Groene Salade:
- Gewone sla
- Paardebloembladeren
- Kleefkruid
- Look zonder Look
- Madelief bloemetjes

Snij de paardebloembladeren, het kleefkruid en het look zonder look fijn. In korte reepjes, vermeng het met de sla. Maak een dressing van olie, azijn en zout en meng alles door elkaar. Boven op leg je de bloemetjes. Ook deze kun je eten.

Ik vond het fascinerend om te luisteren naar de verhalen van Mona. En ik vond het heel fijn om te zien hoe zij dingen klaarmaakte. Het lijkt wel alsof dan dingen veel beter blijven hangen.

Nieuwe Wandeling

Daarom wil ik graag nog een keer een wandeling organiseren. Dit keer niet olv Mona, want die is dan weer terug in Portugal. Maar ik wil graag datgene dat ik nu heb geleerd doorgeven.
Datum: vrijdagavond 3 juli om 19.00 uur vertrek (sharp).
Verzamelen vanaf 18.00 uur op het terras
Locatie: Parnassia in Bloemendaal aan Zee

Wil je meewandelen, mail me dan even. Kosten zijn gratis, eventuele consumpties voor eigen rekening. Dit keer is het meer stevig doorstappen, een rondwandeling van 12 km.

Groeten uit Haarlem,

Petra Zwemmer
www.petrazwemmer.nl
www.detoxprogramma.nl

ps ik ben in de afrondende fase met de organisatie van de detoxweek. Ik heb echt een fantastische locatie gevonden. De datum staat vast, het is een midweek van maandag 10 tot vrijdag 14 augustus. Meer info volgt deze week nog!

pps Stuur dit blog gerust door naar vrienden en bekenden, zij mogen gerust meewandelen. De inhoud van dit blog heb ik via mijn nieuwsbrief verspreid. Wil je hem zelf graag ontvangen, schrijf je dan in op http://petrazwemmer.nl/nieuwsbrief.html

Geen opmerkingen: